Ετσι, το 1871 ο σουλτανος Abdulaziz διεταξε να κατασκευαστει μια σιδηροδρομική γραμμη απο Haydarpasa για Izmit (Νικομηδεια).
Ο σταθμος χτιστηκε διπλα στο Βοσπορο και ανοιξε το 1872. Το 1892 δημιουργηθηκε η γραμμη για Αγκυρα. Το 1904 με την αυξηση της σιδηροδρομικής κινησης ενα νεο κτιριο ηταν απαραιτητο. Δυο Γερμανοι αρχιτεκτονες, το 1906, αρχισαν την κατασκευη του νεοκλασικου κτιριου το οποιο ολοκληρωθηκε το 1909.
O σταθμος μεχρι το 2012 ηταν ενας σημαντικος σιδηροδρομικος σταθμος και μαζι με τον σταθμο Sirkeci (ευρωπαικη πλευρα) ηταν οι δυο τερματικοι σταθμοι της Κων/πολης. Απο το 2013-2018 ανεσταλησαν ολα τα δρομολογια του σταθμου Haydarpasa λογω αποκαταστασης της υπαρχουσας σιδηροδρομικης γραμμης με την γραμμη της Marmaray (νεα σιδ.γραμμη 77 χλμ. η οποια περιλαμβανει και το υπογειο τουνελ του Βοσπορου).
Το κλεισιμο του σταθμου αποτελεσε αντικειμενο πολλων αντιπαραθεσεων καθως δεν ηταν σαφες εαν ο σταθμος θα ανοιξει ξανα μετα τις εργασιες της Marmaray. Κυκλοφορουσε η φημη οτι η κυβερνηση σχεδιαζε να πουλησει τον ιστορικο σταθμο μαζι με το λιμανι και το μερος να μετατραπει σε πολυτελες θερετρο.
Το 2015 εγκριθηκε η ενσωματωση του Haydarpasa στο δικτυο Marmaray μαζι με την αποκατασταση του κτιριου και των πλατφορμων του σταθμου.
Πως θα πατε.
Πως θα πατε.
Απο το Eminonu (η περιοχη που ειναι το λιμανι) παίρνουμε το καραβακι για Kadikoy (Χαλκηδόνα). Τα εκδοτηρια ειναι δεξια της Γεφυρας του Γαλατα, το πρωτο κιοσκι (Χαρτης 1).
Οταν φτασουμε στο Kadikoy βαδιζοντας αριστερα και παραλιακα φτανουμε στον σταθμο ο οποιος φαινεται απο το λιμανι
(Χαρτης 2).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου