Μια πόλη γεμάτη βυζαντινά μνημεία, αγορές, τεμένη, χάνια, μουσεία και, βεβαίως, χρώματα, γεύσεις και ένα ατελείωτο μωσαϊκό ανθρώπων

ΓΕΦΥΡΑ ΤΟΥ ΓΑΛΑΤΑ.

Η ενωση των δυο ακτων του Κερατιου ηταν ονειρο απο τον καιρο του Βυζαντιου. Επι Οθωμανικης αυτοκρατοριας η αναγκη της ενωσης των δυο ακτων εγινε μεγαλυτερη,
επρεπε να ενωθουν οι δυο πλευρες του εμποριου. Η πλευρα με τα χάνια και τα παζαρια με την πλευρα του Γαλατα και του Πέραν.
Πριν κατασκευαστουν οι δυο γεφυρες το περασμα γινοταν με τα βαρκακια των Ελληνων καπετανεων.


Η γεφυρα "Cisr-I-Cedit" θεωρειται προγονος της γεφυρας του Γαλατα και χτιστηκε τον 19ο αιωνα απο τον σουλτανο Abdulmecid. Η γεφυρα κατα καιρους ειχε διαφορες ονομασιες, ''Νεα Γεφυρα'', ''Μεγαλη Γεφυρα'', ''Γεφυρα του Περιστεριου''. Το 1912 η παλια γεφυρα δεν εξυπηρετουσε τις αναγκες της πολης, ετσι μια νεα γεφυρα χτιστηκε κοστιζοντας 350.000 χρυσα νομισματα, αυτη η γεφυρα καταστραφηκε το 1992 απο πυρκαγια. Η νεα γεφυρα τελειωσε το 1994 με μηκος 490 μετρων και πλατος 40 μ. και περιελαμβανε και γραμμη του τραμ.
Το 2003 αρχισαν να λειτουργουν καφετεριες και εστιατορια στο κατω μερος της γεφυρας. Κατα την διαρκεια της ημερας αλλα και της νυχτας επανω στην γεφυρα πολλοι φανατικοι ψαραδες προσπαθουν να εξασφαλισουν το φαγητο της επομενης μερας και κατω απο την γεφυρα πολλοι απολαμβανουν την μπυρα και τον ναργιλε τους χαζευοντας τα βαπορακια να πηγαινοερχονται ασταματητα προς Uskudar και Kadikoy.
Η γεφυρα του Γαλατα ειναι ενα απο τα πιο φημισμενα σημεια της Κων/πολης.


Πως θα πατε.


Εαν παρετε το τραμ με κατευθυνση προς Kabatas και κατεβειτε στην σταση Eminonu η γεφυρα ειναι μπροστα σας (Χαρτης 1).

Χαρτης 1.






















Δεν υπάρχουν σχόλια: